sunnuntai 1. marraskuuta 2015

volvo v70 iskarinvaihto 30.9.2015

Tehätävänä oli vaihtaa volvoon iskarin yläpäälaakeri, jooka oli todettu katsastustarkastuksessa.

Purimme iskarin ja veimme sen puristuksiin jotta saataisiin laakeriosa irti. Kun vanha osa otettii pois, puhdistettiin liat pois ja laitettiin uusiosa kiinni. Uusilaakeri oli kiinni niin otettiin puristuksista pois ja paketti oli valmis kiinnilaittaa. Iskari oli autossa kiinni, vietiin auto pyöränsuuntaukseen. Suunntauslaite näytti hyvältä ja eitarvinnut säätää kulmia yhtään. Opettaja lähti koeajolle ja huomasi ajonaikana että etupäässä kuuluu pientä kolinaa molemmillapuolilla.
Kallistuksenvakaajan pystytangot olivat väljät, eli vaihtokuntoiset. Ilmoitettiin viasta auton omistajalle.
Teimme vikakooditestin autoon koska autossa paloi ABS järjestelmä. Autosta löytyi kaksi vikakoodia jotka kirjattiin ylös ja ilmoitettiin asiasta auton omistajalle.

Työukot: Simo Iivarinen, Atte Huikuri, Arttu Karppinen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti